body { background: #fff url() repeat; margin:0; padding:0px 0 0px; text-align:left; color:#333; background-attachment: fixed; } a {color: #000; text-decoration:none;} a:hover {color: #c5baba;text-decoration:none;} #wrapper { text-align: left; width: 1084px; margin: 50px auto; vertical-align: top; } p { padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 0px 0px 0px 0px; } #header { background: #fff; margin: 50px 0px 0px 0px; padding: 0px 0px 0px 0px; margin-bottom: 0px; height: 158px; text-align: left; width: 1084px; float: right; border-bottom: 1px dotted #bbbbbb; margin-bottom: 20px; } #header-menu { margin-top: 30px; width: 1084px; align: center; } #side { float:left; width: 264px; padding-top: 20px; background-color: #fff; } #content { overflow: hidden; width: 810px; float: right; background: #fff; padding: 0px 0px 20px 0px; voice-family:"\"}\""; voice-family:inherit; margin-right: 0px; margin-top: 0px; text-align: left; vertical-align: top; border-left: 1px dotted #bbbbbb; } #header a { color: #C46642; text-decoration: none; font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif; } h1 { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 66px; color: #444444; margin-top:0px; margin-bottom:0px; padding:0px; text-align: center; width: 1084px; text-transform: uppercase; } h2 { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: bold; text-transform: uppercase; color: #999999; margin-top:4px; margin-bottom:0px; margin-left: 0px; padding:0px; text-transform:uppercase; } /** Entry headers **/ h3 { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 42px; color: #444444; text-transform: normal; background: #fff; vertical-align: bottom; text-align: center; font-weight: normal; } .datum { font-family: geneva, verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; color: #6f6f6f; margin-top: -40px; text-transform: uppercase; border-bottom: 1px dotted #bbb; letter-spacing: 2px; text-align: center; margin-left: 200px; margin-right: 200px; } .navheader { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 22px; font-weight: normal; color: #444444; margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 3px 0px 0px 10px; text-transform: normal; } .nav { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 9px; font-weight: normal; color: #bd9090; } .nav ul { font-weight: normal; margin: 0px; color: #000000; padding: 0px 10px 20px 10px; margin-bottom: 0px; } .nav li { list-style: none; padding: 0px 0px 0px 0px; font-weight: normal; color: #8a8a8a; margin-bottom: 2px; } .nav a { color: #8a8a8a; text-decoration:none; font-style: normal; font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 9px; } .nav a:hover { color: #d4d4d4; text-decoration:none;} /** Post's body text **/ .entrybody { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #666; background-color: #fff; line-height: 180%; text-align:justify; padding: 10px 20px 20px 20px; margin: 0px 0px 0px 0px; } .entrybody img { max-width: 790px; } /** 'Posted by' txt **/ .entrymeta { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 15px; color: #444; padding-bottom: 7px; padding-top: 7px; text-align:center; padding-left: 20px; background: #f8f8f8; border: 1px solid #d7d7d7; margin-left: 200px; margin-right: 200px; } .entrymeta a { color: #444; text-decoration:none;} .entrymeta a:hover { color: #aaa; text-decoration:none; } .commentheader { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 32px; color: #444444; text-transform: normal; background: #fff; border-top: 2px solid #f5f3f3; border-left: 2px solid #f5f3f3; border-right: 2px solid #f5f3f3; margin-top: 20px; margin-left: 30px; margin-right: 30px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; padding-right: 20px; } .commentheader a { color: #444; text-decoration:none;} .commentheader a:hover { color: #f5f3f3; text-decoration:none; } .commenttext { background: #fff; font-family: arial, Verdana, Times, serif; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #666; text-align: justify; border-left: 2px solid #f5f3f3; border-right: 2px solid #f5f3f3; margin-left: 30px; margin-right: 30px; padding-bottom: 0px; padding-left: 10px; padding-right: 20px;} .commentmeta { background: #fff; font-family: arial, courier new, verdana, arial, sans-serif; font-size: 10px; font-weight: normal; color: #8a8a8a; text-align:left; border-left: 2px solid #f5f3f3; border-right: 2px solid #f5f3f3; border-bottom: 2px solid #f5f3f3; margin-left: 30px; margin-right: 30px; padding-bottom: 10px; padding-left: 10px; padding-right: 20px; padding-top: 20px; } .commentmeta a { color: #8a8a8a; text-decoration:none;} .commentmeta a:hover { color: #d9c9c9;text-decoration:underline; } .commentform { font-family: arial, Verdana, Times, serif; font-size: 10px; font-weight: normal; background-color: #fff; color: #8a8a8a; letter-spacing: 1px; margin: 30px 0px 20px 0px; padding:30px 30px 10px 30px; } .response { background: #fff; font-family: arial, Verdana, Times, serif; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #666; font-style: italic; text-align: justify; letter-spacing: 0px; line-height: 140%; border-left: 1px solid #E5E5E5; border-right: 1px solid #E5E5E5; margin-right:30px; margin-left:30px; padding: 9px 15px 0px 15px; } .response-by { font-family: verdana, "Times New Roman", Times, serif; font-size: 10px; text-align: justify; font-weight: normal; font-style: italic; color: #666; padding: 0px 15px 10px 15px; line-height: 140%; margin: 0px 30px 0px 30px; border-left: 1px solid #E5E5E5; border-right: 1px solid #E5E5E5; } .separator { display: none; } .default { display:none; } .subside { font-family:Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: .7em; font-weight: normal; padding: 0px 0px 0px 0px; } .xmlButton { border:1px solid; border-color:#FC9 #630 #330 #F96; padding:0 3px; font:bold 10px Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; color:#FFF; background:#F60; text-decoration:none; margin:0; } .image { border: 0px solid #5E6655; padding: 0px 0px 5px 0px; margin: 0px 0px 0px 0px; } .thumbnail { border: 0px solid #889977; margin: 0px 0px 0px 0px; } .video{ padding: 0px 0px 0px 0px; } .fieldName{ font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; margin: 0px 0px 0px 0px } select{ font-family: Verdana, Arial, Helvetica, Sans-serif; font-size: 11px; } #navbar { margin: 0; margin-left: 100px; height: 1em; } #navbar li { list-style: none; float: left; } #navbar li a { display: block; padding: 0px 0px 0px 0px; margin-right: 0px; margin-left: 20px; padding-left: 20px; height: 30px; font-family: geneva, verdana; font-size: 18px; text-align: left; color: #444444; text-decoration: none; text-transform: uppercase; } #navbar li ul { padding: 8px; display: none; padding-left: 20px; } #navbar li:hover ul, #navbar li.hover ul { display: block; position: absolute; margin: 0; padding: 0; z-index: 3; padding: 8px; } #navbar li:hover li, #navbar li.hover li { filter:alpha(opacity=95); -moz-opacity:0.95; -khtml-opacity: 0.95; opacity: 0.95; transition: all 0.4s linear 0s; -moz-transition: all 0.4s linear 0s; -webkit-transition: all 0.4s linear 0s; -o-transition: all 0.4s linear 0s; float: none; margin-left: 18px; } #navbar li:hover li a, #navbar li.hover li a { -moz-transition: all 0.4s linear 0s; /* border-bottom: 1px solid #d7d7d7;*/ border-bottom: 4px double #d7d7d7; text-decoration: none; margin-left: -10px; letter-spacing: 2px; font-size: 11px; height: 12px; width: 208px; padding: 5px 6px 6px 4px; background-color: #fff; color: #444; padding: 10px; margin-left: 15px; font-family: geneva, verdana;} #navbar li li a:hover { -moz-transition: all 0.4s linear 0s; color: #fff; font-family: geneva, verdana; background-color: #444; } .dropptop { filter:alpha(opacity=0); -moz-opacity:0.0; -khtml-opacity: 0.0; opacity: 0.0;} .dropimg { margin-left: -10px; width: 108px;} input{ border: 1px solid #e5e5e5; font-family: arial, verdana; color: #797979; font-weight: normal; font-size: 10px; letter-spacing: 0px; background-color: #FFF; padding: 3px; } textarea{ background-color: #FFF; border: 1px solid #e5e5e5; font-family: arial, verdana; color: #8a8a8a; letter-spacing: 0px; font-weight: normal; font-size: 11px; padding: 3px; } knapp{ border: 1px solid #e5e5e5; font-family: arial, verdana; color: #8a8a8a; font-weight: normal; font-size: 10px; letter-spacing: 1px; background-color: #FFF; } .profiltext { font-family: verdana, arial, sans-serif; font-size: 9px; font-weight: normal; line-height: 170%; position: relative; color: #6f6f6f; padding-top: 0px; margin-left: 15px; margin-right: 30px; } .arkivet { margin-top: 5px; text-align: left; margin-left: 0px; color: #FFCC00; margin-left: -8px; } .arkivet li { display:inline; padding-bottom: 5px; margin-left: 0px; } .years { font-family: 'Playfair Display', serif; font-size: 22px; font-weight: normal; color: #444444; margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 3px 0px 0px 0px; text-transform: normal; } #footerddb{ width: 100%; height: 20px; text-align: center; font-family: verdana; font-size: 10px; margin-top: 5px; clear: both; color: #ffffff; } eemmaaasa -

15 dec

vad jag gjort år 2013. -Tänkte att jag gör en "kort" sammanfattning av mitt år.
 

JANUARI
 
Jesper hängde med min familj till Lindvallen, vilket äääääägdeeee. Vi åkte hela dagarna, förutom en eftermiddag då ajg var jävligt lat och låg hemma. Jag började skolan igen, jag började måla lite. Tja, mer än så hände väl inte.
 
FEBRUARI
 

I denna månaden bokade min familj en utlandsresa till Lanzarote, längtade sjukt. Vi spelade några innebandymacher och tränade. Fortsatte min målande lite. Hade melodifestivals-lördagar med kompisarna och bara myste.
Hade även en reunion med gamla klasskompisar, som var väldigt roligt!
 
 
 
 
 
Mars
 
 
Månaden var en bra månad, vann godis från webes(hehe). Vi firade Evelina vilket slutade i fest med bästa klassen. Och i slutet av månaden drog vi utomlands.
 
MAJ


 
 

Maj månad firades in med valborg, vilket var vääääääldigt bra kväll/natt. Drog min sista drink, whisky, kl 6 på morgonen, när solen steg upp. Det efter, 1 maj, så käkade vi frukost på donken. Så bra.
Tja, sen närmade sig sommaren, umgicks med kompisarna, spelade kubb och spelade lite fotboll<3
Jobbade även på wecall, där jag sålde kallingar till sura gubbar :) Sen drog jag till Öland där jag fick testjobba mitt sommarjobb, restaurangen. När jag var på öland passade vi på att grilla och dra en roadtrip! Och sedan bokade jag och Jesper en weekend på värsta lyxhotellet i göteborg som vi skulle till i Juni.
Månaden avslutades med en middag på piren med klassen och sedan lite tivoli! :) 

JUNI
 

 

Denna månaden ägde, börjde med att jag drog till Picknickfestivalen och hade kul med goa vänner. Sedan firade vi Molly som fyllde 18, som slutade med utgång (hehe). Sedan var det mycket häng med klassen, grill, volleyboll, kolla rugby och grejer. Sista helgen innan vi slutade drog jag och Jesper till Göteborg, till det där fina hotellet vi bokade. Vi mest chillade, shoppade, käkade massa ute och det var så bra! :)
 

Sedan efter jag slutat skolan drog jag till Öland där jag skulle spendera sommaren. Jag kollade när Jesper tog sin student, vi firade midsommar i Borgholm, vilket slutade i KAAOS (ja ni ser ju bilderna längst ner). Vi flyttade in i en lägenhet där vi bodde hela somaren. Och ja, är man på Öland en sommar blir det endel öl-ande. Den månaden var riktigt bra!
 
JULI
 

 
Denna månaden jobbade jag mest hela tiden, hade ingen ledig tid, och när jag väl hade det så fick ja ingen sol. Eftersom jag var ifrån familjen rätt länge så var det väldigt kul när de kom ner och hälsade på. Vi fikade vid hamnen, gick på fotbolls-em och mös vid stranden! :) Sen fick ja två cirkusbiljetter av någon clown, gratis ät gott, så varför inte?
Jag tränade rätt mycket med! :)
Sedan fyllde jag 18 i slutet av månaden, vilket innebar FEST. Ne men jag fyllde en måndag, så vi käkade värsta lyxfrukosten och sedan blev de grabbhäng och badtunna med grabbarna haha :) Sedan på onsdagen small det, vi var ute, och ah, jag minns väl inte så mycket... men men vi kom iaf hem!!
 
Augusti

 Började månaden men att åka till Halmstad med brudarna, vi bodde i felles supermysiga stuga, vi gick på afrerbeachen, vi drog en dag till Ullared och avslutade resan med en shoppingrunda i Halmstad.

När jag kom hem var det körkort som gällde, pluggade som aset! Spelade lite fotbollsmatcher med vårt korpenlag, ägeeeeeer<3 Och grymma ebba tog körkort!
Firade min och Jespers 1 årsdag, vi var på relaxen, käkade räkmacka och hade det gött. Sedan tog JAG KÖÖRTKORT!! åh största lättnaden.
När vi började skolan igen så hade vi lite klassmys, spelade basket, käkade planka på piren! :) Även innebandyn drog igång, så det blev väldigt mycket innebandy, vilket var efterlängtat. 
Sen bokade även jag och Jesper en utlandsresa till Aiya Napa, omgggg!!

SEPTEMBER
 


Vi drog utomlands, asså vad kan jag ens säga? Det bästa jag någonsin gjort. Fy vad bra det var. Fy vad jag diggar den killen.<333 drömmer mig bort.
 
Jag spelade innebandy som vanligt. Jag fick träffa den sötast valpen jag någonsin sett<333 åh.
Oså blev det endel partaj, firade felix som fyllde 18.
Hängde även med familjen till eksjö  när amanda tävlade! :)

Oktober
 

Fick jobb denna månad på ica, åh va skönt. Vi firade Maja som fyllde 18, vi hade inkilning med laget, gick på bio med Ebbs, drog till Hultsfred och bara ägde. Assååååå årets rookiefestival ägde loss<33333
 
NOVEMBER
 
Vet inte om ja pallar lägga upp bilder, men iaf så firade vi halloween, bokade vi lussebio, disikerade fisk,... ja !

December pallar ja inte ens skriva, :)
Men vilket fall så vill ja summera att mitt år har varit alldeles för bra. Hoppas på ett bra 2014 nu. Inte långt kvar!



Kom ihåg mig?